fredag 12 mars 2010

plan eller poesi?

Döm själva.

Jag vet inte vad det är med detta plan som myller mig med lycka, men jag vill ju bara åka med. Nej, jag vill att hela världen ska taggas upp så här! Tänk att gå ner på stan och se stora gula pilar utanför HM med texten värmeutblås, trottoaren framför markerad med frizon för sommarklädda, och små textrutor i skyltfönstren som proklamerar innehållet kan variera beroende på bäraren.

Hur skulle skyltarna på arbetsförmedling se ut? På bussarna? Om jag vore klottrare skulle jag ha mitt nya uppdrag klart för mig...

SAMHÄLLSUPPLYSNING!

1 kommentar:

  1. Rolig idé. Men klottrarna är så tråkiga, signerar bara överallt med typ slav eller nån annan tag. Men det skulle kunna var kul att låta någon i en roman/novell klottra sådana budskap.

    SvaraRadera