fredag 19 mars 2010

har du ingen Stam1ina eller?

Ibland suger livet. Det är jämngrått, dötrist och dystert med mulna himlar och snöslask. Man peppar sig för glatta livet men ingenting hjälper förrän man fyller hörlurarna med skön musik. Jag vet not inget band som Stam1na när det gäller att fylla mig med metalpepp. Kanske är det en självbevarelsedrift mot den finska dysterheten, kanske det bara är för mycket vodka eller nån slags galenskap som jag gärna skulle bli smittad av. Man glömmer alla pengabekymmer och dras med i historier man inte förstår ett skit av. Jag förstår inte ett ord finska, men jag vet inte om jag blir klokare när jag ser videorna. Hur som helst så är det briljant genomfört, jag sitter nu här med ett leende på läpparna och kan inte sluta studsa på min pilatesboll. Viimeinen Atlantis är ett lika bra album som Raja var, vilket innebär högoktanig röjmetall av bästa slag. Lyssna. Köp. Njut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar