onsdag 7 april 2010

framsteg

Skrev ut min deckarnovell idag, och om ingenting behöver åtgärdas så går den också iväg för påseende. Resten av veckan får jag ägna till att söka mera jobb och byta språk till engelska igen. Jag har ju en översättning som måste bli klar, och en halvfärdig engelsk novell. Det är fantastiskt hur hårt jag jobbar med en deadline...

Har inte fått någon feedback tillbaka ännu, men jag fick en liten uppmuntrande nyhet. Jag vann en liten tävling på Författarcentrum Öst som gick ut på att skriva en mening. Bästa meningen vann en bok, och jag fick två. En antologi samtidspoesi, Orden brinner i hjärnan, och Jentl, Jeshivapojken av Isaac Bashevis Singer som jag inte läst någonting av sedan högstadiet.

Meningen jag vann med var:

Om han märkte att skyltdockorna iakttog honom så påpekade han det inte.

Den var faktiskt knyckt från min roman, så jag får ta det som ett gott omen.

3 kommentarer: